Razvoj igre

V predšolskem obdobju je igra otrokova prevladujoča dejavnost. Je notranje motivirana, odprta in za otroka prijetna. Otroku je pomemben sam proces igre in ne njen končni rezultat. Igra otroka spodbuja, da je aktiven in hkrati spodbuja vsa področja otrokovega razvoja – gibalnega, kognitivnega, emocionalnega, socialnega in moralnega ter osebnostnega. Avtorji klasificirajo igro na različne načine.

Glede na vsebino igre (po C. Bühler) ločimo: funkcijske, domišljiske (simbolne), dojemalne in ustvarjalne (konstrukcijske) igre (Batistič Zorec, 2002).

Smilanska (1968, v Batistič Zorec, 2002) pri svoji klasifikaciji upošteva predvsem kognitivni nivo in loči: funkcijsko, konstrukcijsko in dramsko igro ter igre s pravili. Otrok se lahko igra individualno (samostojna igra) ali z ostalimi otroki (vzporedna igra). V vrtcu se igrajo v manjših skupinah po dva ali trije otroci (skupna igra) in že zmorejo sodelovati med seboj.

Na igro vpliva več dejavnikov, med njimi je ima pomemben vpliv tudi kultura. V igri je lahko med posameznimi otroki, kljub enakem socialno-kulturnemu okolju, več razlik. Dejavniki, ki vplivajo na te razlike so različni. Nekateri izmed njih so: zdravstveno stanje, gibalni razvoj, intelektualna razvitost, spol, tradicija, letni čas, okolje, vrsta igrač … (Oseli, 2012).

Oseli (2012) navaja klasifikacije po različnih avtorjih. Med že omenjenimi so dodane še ustvarjalne igre (pisanje, risanje, oblikovanje), igre s pravili, opazovalna igra (otrok opazuje druge, sam se aktivno ne vključi), vzporedna igra (poteka v skupini, otroci imajo skupen cilj). Nekateri avtorji v klasifikacijo uvrščajo tudi dojemalno igro. Ta zajema dejavnosti, pri katerih je v ospredju poslušanje, opazovanje, branje in posnemanje.

 

 

Vir: lasten

Literatura:

Batistič Zorec, M. (2002). Psihološki vidiki otrokove igre. Pridobljeno s www.pef.uni-lj.si/~vilic/gradiva/1-rp-t4-igra.doc

Oseli, V. (2012). Igra različno starih otrok v vrtcu in vloga odraslega. (Diplomsko delo). Pedagoška fakultete Univerze v Ljubljani, Ljubljana.